2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Kurumlar Arası Yatay Geçiş Duyurusu

“Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” gereğince, 2024-2025 Eğitim-Öğretim yılı Bahar yarıyılında Üniversitemiz ön lisans programlarına Kurumlar Arası Yatay Geçiş yoluyla kabul edilecek öğrencilerde aranacak koşullar, gerekli belgeler ve son başvuru tarihi aşağıda belirtilmiştir.
 
Başvuru ve Değerlendirme Takvimi:
  Başlama Tarihi Bitiş Tarihi
Başvuru Tarihi 09.01.2025 24.01.2025
Değerlendirme Tarihi 27.01.2025 30.01.2025
Sonuç İlan Tarihi 31.01.2025
Kesin Kayıt Tarihi 03.02.2025 04.02.2025
Yedek Kayıt Tarihi 05.02.2025 06.02.2025
 
2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Yatay Geçiş Kontenjanları için lütfen Tıklayınız.
 
2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Öğrenim Ücretleri için lütfen Tıklayınız.
 
Başvuru Şekli:
Başvurular aşağıdaki link üzerinden online olarak veya Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına şahsen müracaat yoluyla yapılacaktır.
 
Kurumlar Arası Yurt içi Yatay Geçişlere İlişkin Esaslar:
1. Ön lisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına yatay geçiş yapılamaz.
2. Öğrencinin disiplin cezası almamış olması gerekmektedir.
3. Kurumlar arası yatay geçiş için öğrencinin, kayıtlı olduğu programda bitirmiş olduğu dönemlere ait GANO’sunun 4 üzerinden en az 2.29 olması şarttır.
4. Dörtlü veya yüzlü sisteme göre elde edilen başarı notlarının birbirine dönüştürülmesinde, Yükseköğretim Yürütme Kurulu tarafından belirlenen dönüştürme tablosu kullanılır. (Tabloyu görmek için lütfen tıklayınız.)
5. Kayıt dondurmuş olmak, yatay geçiş hakkından yararlanmak için engel teşkil etmez.
6. Kurumlar arası yatay geçiş yükseköğretim kurumlarının aynı düzeydeki eşdeğer diploma programları arasında yapılır.
7. Başvurularla ilgili değerlendirmeyi ilgili yönetim kurulları tarafından oluşturulan komisyonlar yapar. Başvurular, adayların genel not ortalaması ve programın puan türünde yükseköğretime kayıt olduğu yıldaki merkezi yerleştirme puanı dikkate alınarak değerlendirilir ve ayrılan kontenjana göre geçiş sağlanır.
8. Adayların başarı puanı, yüzlük sisteme göre genel not ortalamasının %60’ı ile programın puan türünde yükseköğretime kayıt olduğu yıldaki merkezi yerleştirme puanının %40'ı toplanarak belirlenir.
9. Başarı puanı eşit olan adaylardan programın puan türünde yükseköğretime kayıt olduğu yıldaki merkezi yerleştirme puanı yüksek olan adaya öncelik tanınır.
10. Kurumlar arası yatay geçiş değerlendirme sonuçları, geçerli başvurusu olan tüm adayların isimleri, değerlendirmede esas alınan puanlara göre sıralanmış biçimde Üniversitenin web sayfasında ilan edilir.
11. Yatay geçişle gelen öğrencilerin önceki diploma programından aldığı ve başarılı olduğu derslerin intibakı, “Nuh Naci Yazgan Üniversitesi Muafiyet, İntibak Usul ve Esasları çerçevesinde yapılarak, bu dersler için belirlenen notlar transkripte işlenir ve not ortalamasına eklenir.
12. Yatay geçiş müracaatında bulunan öğrencinin bulunduğu öğretim kurumunda halen kayıtlı olması gerekmektedir.
13. Azami öğrenim süresini dolduran öğrenciler yatay geçiş başvurusunda bulunamazlar.
 
Yurt Dışı Yükseköğretim Kurumlarından Yatay Geçişlere İlişkin Esaslar:
Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmeliği için lütfen tıklayınız.  (MADDE 14)
 
Başvuru İçin İstenen Belgeler:
1. Yeni tarihli öğrenci belgesi. (E-Devlet üzerinden alınacak kare kodlu belge kabul edilecektir.)
2. Onaylı not durum belgesi / Transkript. (E-Devlet üzerinden alınacak kare kodlu belge kabul edilecektir.)
3. Onaylı ders içerikleri veya ders içeriklerini gösteren ilgili Üniversiteye ait link.
4. Disiplin cezası almadığına ilişkin belge.
5. Öğrencinin yerleştirildiği yıla ait YKS sonuç belgesi ve YKS Yerleştirme Sonuç Belgesi.
6. Lise diploması onaylı sureti. (E-Devlet üzerinden alınacak kare kodlu belge kabul edilecektir.)
7. Nüfus cüzdanı fotokopisi
Yurt Dışından başvuran adayların yukarıdaki belgelere ilave olarak;
8. Adayın pasaportunda resim ve kimlik bilgilerinin bulunduğu sayfaların onaylı fotokopileri.
9. Liseyi yurt dışında tamamlamış adaylar için lise denklik belgesinin aslı veya onaylı sureti.
10. Liseyi yurt dışında tamamlamış adaylar için Türkçe çevirisi yapılmış Noter onaylı lise diploması örneği
 
NOT-1 :  Başvuru evrakları içinde 1, 2 ve 5. maddedeki belgeler e-devlet üzerinden de temin edilebilir.
NOT-2 : Öğrenim gördüğünüz üniversiteye ait ders içeriklerinin bulunduğu linki Üniversitemize başvuru sırasında sistemdeki alana giriniz.
NOT-3 : Kesin kayıt hakkı kazanan adayların kayıt için belgelerin onaylanmış asıllarını getirmeleri gerekmektedir. Belgelerin asıllarını getirmeyen adayların kayıtları yapılmayacaktır.
 
İletişim:
Telefon            : +90 (352) 324 00 00 / 1077-1076-1075-1074-1073-1072
Fax                 : +90 (352) 324 00 04
E-posta           : ogrencibasvuru@nny.edu.tr
Web adresi      : https://www.nny.edu.tr/
Posta adresi    : Ertuğrul Gazi Mah. Nuh Naci Yazgan Yerleşkesi Kümeevler 38170 Kocasinan/KAYSERİ
 
Başvuru için lütfen tıklayınız.
 
Seçilecek yatay geçiş başvuru türü:
Yurtiçi Kurumlar Arası Yatay Geçiş (GANO)
 
Yurtdışı Kurumlar Arası Yatay Geçiş (GANO)
 
Önemli Not:
İstenen belgeler portal sistemine PDF veya JPG formatlarında yüklenmelidir.