2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılı Yurt Dışı Yükseköğretim Kurumlarından Kurumlar Arası Yatay Geçiş Duyurusu

Başvuru ve Değerlendirme Takvimi:
Başvuru Tarihi
Değerlendirme Tarihi
Sonuç İlan Tarihi
Kesin Kayıt Tarihi
Yedek Kayıt Tarihi
Başlangıç
Bitiş
Başlangıç
Bitiş
Başlangıç
Bitiş
Başlangıç
Bitiş
08.07.2024
14.08.2024
15.08.2024
22.08.2024
23.08.2024
26.08.2024
29.08.2024
02.09.2024
03.09.2024
 
Başvuru Şekli:
Başvurular, Üniversitemiz portal sistemi üzerinden alınacaktır. Başvuru linki aşağıdadır.
 
Kontenjanlar:
 
 
Başvuru Koşulları ve Değerlendirme:
1. Öğrencinin disiplin cezası almamış olması gerekmektedir.
2. Lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz.
3. Kurumlar arası yatay geçiş için öğrencinin, kayıtlı olduğu programda bitirmiş olduğu dönemlere ait GANO’sunun 100 üzerinden en az 60 , (4 üzerinden en az 2.29 ) olması şarttır. 
4. Dörtlü veya yüzlü sisteme göre elde edilen başarı notlarının birbirine dönüştürülmesinde, Yükseköğretim Yürütme Kurulu tarafından belirlenen dönüştürme tablosu kullanılır. (Tabloyu görmek için lütfen tıklayınız.)
5. Kayıt dondurmuş olmak, yatay geçiş hakkından yararlanmak için engel teşkil etmez.
6. Kurumlar arası yatay geçiş yükseköğretim kurumlarının aynı düzeydeki eşdeğer diploma programları arasında yapılır.
7. Başvurularla ilgili değerlendirmeyi ilgili yönetim kurulları tarafından oluşturulan komisyonlar yapar. Başvurular, adayların genel not ortalaması ve programın puan türünde yükseköğretime kayıt olduğu yıldaki merkezi yerleştirme puanı dikkate alınarak değerlendirilir ve ayrılan kontenjana göre geçiş sağlanır. 
8. Adayların başarı puanı, yüzlük sisteme göre genel not ortalamasının %60’ı ile programın puan türünde yükseköğretime kayıt olduğu yıldaki merkezi yerleştirme puanının %40'ı toplanarak belirlenir. 
9. Başarı puanı eşit olan adaylardan programın puan türünde yükseköğretime kayıt olduğu yıldaki merkezi yerleştirme puanı yüksek olan adaya öncelik tanınır.
10. Kurumlar arası yatay geçiş değerlendirme sonuçları, geçerli başvurusu olan tüm adayların isimleri, değerlendirmede esas alınan puanlara göre sıralanmış biçimde Üniversitenin web sayfasında ilan edilir.
11. Yatay geçişle gelen öğrencilerin önceki diploma programından aldığı ve başarılı olduğu derslerin intibakının yapılarak, bu derslere ilişkin daha önce alınan notlar transkripte işlenir ve not ortalamasına eklenir.
12. Yatay geçiş müracaatında bulunan öğrencinin bulunduğu öğretim kurumunda halen kayıtlı olması gerekmektedir.
 
Yurt Dışı Yükseköğretim Kurumlarından  Yatay Geçişlere İlişkin Esaslar:
Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmeliği için lütfen tıklayınız. (MADDE 14)

YÖK  Yatay Geçiş İşlemleri Duyurusu

Başvuru İçin İstenen Belgeler:
1. Yeni tarihli öğrenci belgesi (E-devletten alınan kare kodlu belge kabul edilecektir.)
2. Onaylı not durum belgesi / Transkript. (E-devletten alınan kare kodlu belge kabul edilecektir.)
3. Onaylı ders içerikleri veya ders içeriklerine ilişkin ilgili Üniversitenin web sayfası linki)
4. Disiplin cezası almadığına ilişkin belge.
5. Nüfus Cüzdanı fotokopisi.
6. Adayın pasaportunda resim ve kimlik bilgilerinin bulunduğu sayfaların onaylı fotokopileri.
7. Öğrencinin yerleştirildiği yıla ait LYS / YKS, yerleştirme sonuç belgesi.
8. Liseyi yurt dışında tamamlamış adaylar için lise denklik belgesinin aslı veya onaylı sureti.
9. Liseyi yurt dışında tamamlamış adaylar için Türkçe çevirisi yapılmış Noter onaylı lise diploması örneği
10. Liseyi Türkiye’de bitiren adaylar için Lise diplomasının onaylı sureti. (E-devletten alınan kare kodlu belge kabul edilecektir.)
 
NOT-1 : Başvuru evrakları içinde 1, 2 ve 10. maddedeki belgeler e-devlet üzerinden de temin edilebilir.
NOT-2 : Öğrenim gördüğünüz üniversiteye ait ders içeriklerinin bulunduğu linki Üniversitemize başvuru sırasında sistemdeki alana giriniz.
NOT-3 : Kesin kayıt hakkı kazanan adayların kayıt için belgelerin onaylanmış asıllarını getirmeleri gerekmektedir. Belgelerin asıllarını getirmeyen adayların kayıtları yapılmayacaktır.
 
İletişim:
Telefon          : +90 (352) 324 00 00 / 1077-1076-1075-1074-1073-1072
Fax               : +90 (352) 324 00 04
E-posta         : ogrencibasvuru@nny.edu.tr
Web adresi    : https://www.nny.edu.tr/
Posta adresi   : Ertuğrul Gazi Mah. Nuh Naci Yazgan Yerleşkesi Kümeevler 38170 Kocasinan/KAYSERİ

Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın 11.07.2018 tarih ve E.53334 sayılı yazısı gereğince geçiş için başvuruda bulunan öğrencilerin öğrenim gördüğü yükseköğretim kurumunun YÖK tarafından tanınırlığı Üniversitemiz tarafından YÖK denklik birimine sorulacaktır.

Başvuru için lütfen tıklayınız.

Seçilecek yatay geçiş başvuru türü:
 
Önemli Not:
İstenen belgeler portal sistemine PDF veya JPG formatlarında yüklenmelidir.