Genel Not Ortalaması İle Üniversiteler Arası Yatay Geçiş Başvuruları
Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine göre Üniversitemizin aşağıda belirtilen Bölümlerine 2015-2016 eğitim-öğretim yılında ÜNİVERSİTELER ARASI YATAY GEÇİŞ ve YURTDIŞI YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDAN YATAY GEÇİŞ yoluyla öğrenci alınacaktır.
A-ÜNİVERSİTELER ARASI YATAY GEÇİŞ
2015-2016 Eğitim Öğretim Yılı Kontenjanları
Başvuru ve Değerlendirme Takvimi
Başvuru İçin Gerekli Şartlar
Öğrencinin:
1.Disiplin cezası almamış olması,
2.Kayıtlı olduğu programda bitirmiş olduğu dönemlere ait GANO’sunun (Genel Not Ortalaması) 100 üzerinden en az 60, (4 üzerinden en az 2.29 ) olması gerekmektedir.
Başvuruda İstenen Belgeler
1.Başvuru formu. (Form için tıklayınız).
2.Öğrenci belgesi (Yeni tarihli olacaktır).
3.Onaylı not durum belgesi / Transkript.
4.Onaylı ders içerikleri.
5.Disiplin cezası almadığına ilişkin belge.
6.Öğrencinin yerleştirildiği yıla ait ÖSYS sonuç belgesinin internet çıktısı.
Kurumlar Arası Yatay Geçişlere İlişkin Esaslar
(1)Lisans diploma programlarının ilk iki yarıyılı ile son iki yarıyılına yatay geçiş yapılamaz.
(2)Kayıt dondurmuş olmak, yatay geçiş hakkından yararlanmak için engel teşkil etmez.
(3)Dörtlü veya yüzlü sisteme göre elde edilen başarı notlarının birbirine dönüştürülmesinde, Yükseköğretim Yürütme Kurulu tarafından belirlenen dönüştürme tablosu kullanılır (Tabloyu görmek için tıklayınız).
(4)Kurumlar arası yatay geçiş yükseköğretim kurumlarının aynı düzeydeki eşdeğer diploma programları arasında yapılır.
(5)Kurumlar arası yatay geçiş için öğrencinin, kayıtlı olduğu programda bitirmiş olduğu dönemlere ait GANO’sunun 100 üzerinden en az 60 , ( 4 üzerinden en az 2.29 ) olması şarttır.
(6)Yatay geçişle gelen öğrencilerin önceki diploma programından aldığı ve başarılı olduğu derslerden intibakının yapılarak, bu derslere ilişkin daha önce alınan notları transkriptte işlenir.
(7)Kurumlar arası yatay geçiş değerlendirme sonuçları, geçerli başvurusu olan tüm adayların isimleri, değerlendirmede esas alınan puanlara göre sıralanmış biçimde Üniversitenin web sayfasında ilan edilir.
B-YURT DIŞINDAN YATAY GEÇİŞ
2015-2016 Eğitim Öğretim Yılı Kontenjanları
Başvuru ve Değerlendirme Takvimi
Yurtdışı Yükseköğretim Kurumlarından Yatay Geçişlere İlişkin Esaslar
Öğrencinin:
1.Disiplin cezası almamış olması gerekmektedir.
2.Kayıtlı olduğu programda bitirmiş olduğu dönemlere ait tüm derslerden başarılı olmuş ve GANO’sunun 100 üzerinden en az 60, ( 4 üzerinden en az 2.29 ) olması gerekmektedir.
3.Yurtdışındaki yükseköğretim kurumlarından yatay geçişte öğrencinin yatay geçiş yapmak istediği yükseköğretim kurumundaki diploma programının ilgili sınıfına öğrenci kabulündeki taban puana sahip öğrenciler, yurt dışında yükseköğrenim gördüğü tüm derslerden başarı şartı aranmaksızın yatay geçiş başvurusu yapabilirler.
Başvuruda İstenen Belgeler
1.Başvuru formu. (Form için tıklayınız).
2.Öğrenci belgesi (Yeni tarihli olacaktır).
3.Onaylı not durum belgesi / Transkript.
4.Onaylı ders içerikleri.
5.Disiplin cezası almadığına ilişkin belge.
6.Adayın pasaportunda resim ve kimlik bilgilerinin bulunduğu sayfa ile adayın söz konusu kurumda öğrenim gördüğü yıllara ilişkin sayfaların onaylı fotokopileri.
7.Adayın ayrılacağı Yükseköğretim Kurumunun YÖK tarafından tanınırlığını gösteren YÖK Denklik Birimi Okul Tanıma Ofisi tarafından verilen belge.
8.Öğrencinin yerleştirildiği yıla ait ÖSYS sonuç belgesinin internet çıktısı.
9.Yurtdışındaki Üniversitelerden yatay geçiş için öğrencilerin yurtdışında öğrenime başladıkları yılda ÖSYS’ye girmiş olmaları, geçiş yapmak istedikleri bölümün LYS’de ilgili puan türünden en az 180 puan almış olması veya Yükseköğretim Kurulunun ilan ettiği muadil sınavlardan yeterli puanı almış olması gerekmektedir.
Ayrıntılı bilgi için, Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmeliğe Lütfen Tıklayınız.
Başvuru Adresi
Nuh Naci Yazgan Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
Kuzey Çevre Yolu Kocasinan/KAYSERİ
Not: Başvuru belgeleri yukarıdaki adrese posta yoluyla ya da şahsen ulaştırılabilir. Postadaki gecikmeler ve eksik evrak ile yapılan başvurular dikkate alınmayacaktır.
İletişim
Tel : 0 (352) 324 00 00 Pbx
Fax : 0 (352) 324 00 04
Vakıf Üniversitelerinin Tercih Edilme Oranları İçin Lütfen Tıklayınız
Bölümlerimiz Hakkında Detaylı Bilgi İçin Lütfen Aşağıdaki Linklere Tıklayınız.