İnşaat Mühendisliği Bölümü İstanbul Gezisi

 Üsküdar- Ümraniye –Çekmeköy Metrosu Gezisi (1. Gün)

Gezinin ilk bölümünde Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metro şantiyesinde kahvaltı ve seminer verildi. Üsküdar'dan başlayıp ilk etapta Çekmeköy ve sonrasında Sancaktepe'den geçerek Sabiha Gökçen Havaalanı'na kadar gidecek metro hattının 2016 yılı Nisan-Mayıs aylarında fiili olarak hizmete gireceği öğrenildi. 

  

Metro inşaatını sahada incelemek için Dudullu metro istasyonuna geçildi. Tünel içerinde ilerlenerek kazıyı gerçekleştiren TBM makinasının çalışma şekli anlatıldı. Gezi sırasında yoğun çalışmaların devam ettiği görülmüştür.

  

Yorucu bir teknik gezinin sonrasında yemek yenip, Çamlıca tepesinde çay içildikten sonra Florya’daki yurtta dinlenmeye geçildi.

3. Boğaz Köprüsü Gezisi (2. Gün)

2. gün İçtaş–Astaldi tarafından yapılmakta olan Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında yer alan İstanbul Boğazı üzerinde yapılacak 3. köprünün inşaatı yerinde gezilerek incelendi.

Gezi öncesinde Karayollarından yetkili mühendisler tarafından verilen seminerde 3. Boğaz Köprüsünün, 59 metrelik genişliği ile dünyanın en geniş, 1408 metrelik ana açıklığı ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü olduğu öğrenildi. Köprünün ayrıca 322 metreyi aşan yüksekliği ile dünyanın en yüksek kuleye sahip asma köprüsü olduğu seminerde anlatıldı. Her iki yakadaki imalatlar yakından incelenerek bilgi alındı.

    

Körfez Geçiş Köprüsü Gezisi (3. Gün)

İstanbul-İzmir arasının 3,5 saate inmesini sağlayacak Körfez Geçiş Köprüsü’nde, ana kablo montajının devam ettiği ve tabliye montajına ise Aralık ayında başlanacağı belirtilerek, köprünün Mart 2016’da da ulaşıma açılacağı bildirildi.

52 metre kule yüksekliği, 35.93 metre tabliye genişliğine sahip bin 550 metre orta açıklığı ve toplam 2 bin 682 metre boyu ile dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüleri arasında 4. sırada yer alan İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü’nün, Kuzey ve Güney blokları beton imalat ile kule keson temellerinin tamamlandığı görüldü.